He estat de pràctiques a quart de
Primària, en una escola pública. Tenien una sessió d’una hora i mitja els
divendres abans d’acabar la setmana, es a dir, les dues últimes classes del
dia. El grup classe es divideix en dos grups, i cada setmana va un a informàtica
i l’altre fa plàstica, però depenent del que s’hagi de fer a plàstica o si el
grup va molt enrederit pot ésser que un grup repeteixi dues setmanes, però més
de dues no perquè sempre s’intenta anar al mateix ritme i fer els mateixos
treballs.
Un cop a l’aula d’informàtica cadascú
té el seu ordinador propi, es a dir, hi ha quinze ordinadors aproximadament.
Normalment els nens i nenes treballen individualment, però a vegades se’ls hi
demana que facin grups que acostumen a ser de dos, degut a l’espai que tenen.
Pel que fa als treballs realitzats i
que he pogut observar, han fet un horari de l’escola i moltes proves amb el
Microsoft Word, i molts treballs amb aquest programa. Cal dir que a l’hora de fer els treballs
s’explica primer de tot en general, i un cop explicat si algú té dubtes aixeca
la mà i la mestra va a ajudar i atendre’ls, o sinó els mateixos companys ajuden
a resoldre allò que els altres desconeixen.
Quan acaben els treballs encomanats
per fer a l’hora i mitja de classe, ja siguin individuals o per parelles, els
alumnes es posen a mirar el seu gmail i s’envien missatges o veuen el que han
rebut i responen. També poden jugar a jocs de diferents pàgines web o del
mateix ordinador. Tenen llibertat per tal de poder fer el que vulguin però sense
entrar en webs que no toquen ja sigui per edat o per contingut.
No hay comentarios:
Publicar un comentario